Drobečková navigace

Úvod > Dění v obci > Aktuality > Informace pro spotřebitele

Informace pro spotřebitele



Datum konání:
31.3.2015

Informace pro spotřebitele

Jako spotřebitel se do nepříjemné situace může dostat každý z nás, proto vám přinášíme informace, jak se co nejefektivněji domoci svých práv s pomocí Spotřebitelské poradny dTestu:

1. Uložte si do telefonu číslo poradenské linky dTestu 299 149 009, případně 222 767 221. Každý všední den od 9 do 17 hodin jsou vám k dispozici poradci uvedené poradny. Předplatitelé časopisu dTest mají k dispozici speciální poradenskou linku s přednostním servisem a další výhody. U nepředplatitelů je maximální délka telefonické konzultace omezena na pět minut.

2. Setkáte-li se při nákupu, reklamaci či v jiné situaci s problémem, se kterým si nevíte rady, a je všední den mezi 9. a 17. hodinou, volejte hned na telefonní číslo poradenské linky.

3. Potřebujete-li vyřešit složitější problém, mějte po ruce všechny písemnosti (např. účtenku, smlouvu, záruční list), připravte si stručné shrnutí problému, aby se poradce mohl v dané věci rychle zorientovat a poradit vám, jak postupovat.

Veškeré poradenství je poskytováno bezplatně, za volání platíte pouze cenu běžného hovorného na pevnou linku dle vašeho tarifu. Také můžete volat na telefonní linku 900 08 08 08, kde se jedná se o linku se zvýšenou tarifikací ve výši 8 korun za minutu volání.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele (např. nedodržení poctivosti prodeje výrobků a poskytovaných služeb, užívání zakázaných obchodních praktik, nedodržení povinností při uplatňování a vyřizování reklamací), se může obrátit na regionální inspektorát České obchodní inspekce - Inspektorát pro Královéhradecký a Pardubický kraj, Balbínova 821/8, 500 03 Hradec Králové, telefon: +420 495 057 170 (dále jen „ČOI“). Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Do působnosti ČOI nespadají záležitosti týkající se potravinářských, zemědělských či tabákových výrobků. Zároveň není oprávněna řešit spotřebitelské problémy týkající se telekomunikací, poštovních služeb a dodávek energií. V těchto případech jsou k řešení příslušné jiné úřady státní správy.
Při podávání podnětu je třeba si uvědomit, že ČOI bude řešit porušení zákona o ochraně spotřebitele z pohledu veřejnoprávního a nikoli soukromoprávního. Výsledkem proto může být uložení pokuty danému podnikateli, nikoli však rozhodnutí v konkrétní věci ve prospěch spotřebitele. Svých soukromoprávních nároků se spotřebitel musí domáhat např. prostřednictvím občanskoprávního řízení před soudem.

Libuše Rybková, odbor Obecní živnostenský úřad Městského úřadu Lanškroun

Zdroj: www.lanskroun.eu